Guió d’Actes de les festes de Sant Antoni 2014

 

PROGRAMA D’ACTES 2014

 

DISSABTE 21 DE DESEMBRE 2013

19:30 h. Al saló d’actes del Centre Parroquial de Santa Maria, presentació del CARTELL i del LLIBRE DE FESTES 2014.

L’AGRUPACIO ARTISTICA D’ONTINYENT (GRUP DE TEATRO DEL CEAM-CAIXA ONTINYENT) presentarà el sainet en valencià:

“I en ca diu que no es celosa”

GRUP ALBA ens deleitara amb la seua música.

 

DISSABTE 28 DE DESEMBRE 2013

10:00 h. V CAMPIONAT TENNIS TAULA, al Centre Comercial el Teler (durant tot el dia).

20:00 h. inaguracio de l’exposicio de fotografies de la festa de Sant Antoni 2012-2013, també en el Centre Comercial El Teler, a carrec del grup fotografic EL POU CLAR. Exposicio oberta fins el 30-01-2014.

 

DISSABTE 11 DE GENER 2014

19:30 h. tindrá lloc el toc de l’Ave Maria seguit d’un volteig general.

 

DIVENDRES 17 DE GENER 2014

Festivitat de SANT ANTONI ABAT

08:30 h. s’efectuaran els vols de crida en l’Ermiteta i començara la missa diaria, en honor a SANT ANTONI ABAT durant la qual es faran els tocs de sermó; toc d’elevació i toc final i on tindrá lloc L’HOMENATGE FLORAL DE LA COMISSIO 2014.

Al fer-se de nit “encesa de les llums del carrer”.

 

DISSABTE 18 DE GENER 2014

20:30 h. al carrer Sant Antoni, es fará l’assaig general de la dansà.

22:00 h. sopar popular baix braç als locals de l’associació.

24:00 h. FESTA DEL FOC, actuació de la COLLA DE DIABLES DE SANT RAFEL, que amb la col.laboració d’uns festers, efectuaran l’endiablada com a preludi de la Festa a Sant Antoni Abat.

01:00 h. nit de rock, amb l’actuacio de diferents conjunts locals, organitzat per el GRUPSCOUT MAFEKING i patrocinat per l’exelentisim Ayuntament d’Ontinyent.

 

DIUMENGE 19 DE GENER 2014

11:00 h. una traca cridanera i un vol de campanes anunciaran el començament dels actes.

Una cercavilla pels carrers del Barri anunciarà el Pregó.

12:00 h. pregó de les festes 2014 en honor a Sant Antoni Abat, a càrrec de “Ignasi Gironés” i tot seguit, volteig de campanes.

14:00 h. tindrá lloc el dinar de germanor, només podran accedir els llumeners i acompanyants que haguen comprat els corresponenents tiquets. Enguany es fara en el restaurant CASA SEGUI, a 17 euros per persona.

Durant el dinar es faran els reconeiximents de la festa i s’imposarán a tots els festers del 2014 les insignies que els acrediten com a tals.

 

DIVENDRES 24 DE GENER DE 2014

A poqueta nit, les campanes de l’Ermiteta tocaran l’Ave Maria.

19:00 h. començará la DANSÀ INFANTIL, on viurem el present i el futur de la festa.

Enguany començará en el carrer San Pascual, Capellans, Sant Antoni acaban en les portes de l’Ermiteta.

 

DISSABTE 25 DE GENER DE 2014

08:00 h. de bon matí es procedirà a la PLANTADA DE LES QUATRE FOGUERES, ficant-se la primera d’elles a l’altura del nº 64 del carrer de Sant Antoni i l’última, la gran, ja en la confluencia del carrer Sant Antoni amb el carrer de Sant Jaume.

10:30 h. XVI xocolatada per a tots els xiquets, amb el patrocini d’INMOBILIÀRIA PENADES.

11:00 h. començará als carrers del barri, la MATINAL INFANTIL, que esta any comptará amb les seguents activitats:

EN LA PLAÇA DEL BARRANQUET:

.- Es realitzaran les proves AGILITY INFANTIL, es sortejaran diferents regals entre els participans. Tambe hi hauran castells unflables, ninots disney i animació varia. Tot organitzat i patrocinat per L’ARCA.

.- Estaran els “mansos” per poder fer-se fotos. Al mateix temps es realitzaran “carretons”, tot organitzat per l’ASSOCIACIO CULTURAL TAURINA BOU I CORDA.

EN EL CARRER SANT ANTONI:

.- XIII concurts de pintura organitzat per L’ACADEMIA DE PINTURA DE MARIA CASTRO.

.- El TALLER DE LABORS, RANDA MANTOLLS, ECT… organitzat per un grup de voluntaries. Participacio lliure.

.- A les portes de l’Ermiteta hi hauran visites guiades al seu campanar, amb la col.laboracio de la COLLA DE CAMPANERS D’ONTINYENT.

.- Taller d’animació musical, organitzat per l’ AGRUPACIO MUSICAL D’ONTINYENT.

13:00 h. toc de l’Angelus i volteig que acabarà amb la disparada d’una traca correguda pel carrer Sant Antoni.

16:28 h. tindran lloc els tres tocs de crida seguit de vol general de campanes.

16:30 h. a les portes de l’Ermiteta, BENEDICCIO DELS ANIMALS i repartiment de la tradicional garrofeta.

Tot seguit inaguració de l’exposicio de “pintures” organitzat per ADAON (Associacio d’artistes d’Ontinyent) i la exposicio de “bonsáis”.

També la tradicional exposicio del GRUP SCOUT MAFEKING, que enguany sera de l’indumentaria dels balls populars d’Ontinyent, a carrec de la comissio de les FESTES DEL CAMI DELS CARROS. (El dijous 23 a les 19:30 els festers del cami dels carros presentaran el seu nou trage de ball).

17:00 h. en la plaça del Barranquet, hi hauran PROVES D’AGILITY, HABILITATS CANINES i sortejos de diferents materials, tot organitzat i patrocinat per L’ARCA.

18:58 h. a la posta del sol, toc de l’Ave Maria, i tot seguit, tres tocs de crida.

19:00 h. a l’interior de l’esglesia de l’Ermiteta, tindrà lloc la BENEDICCIO DEL PA DE SANT ANTONI i vol breu de gloria al campanar, seguic del toc d’inici que marcarà L’ENCESA DE LES FOGUERES amb l’ajuda d’una traca corregida.

19:30 h. el fanal de Sant Antoni marcarà l’inici de LA RETRETA acompanyat pel so de dolçaines, xirimites i tabals, i centenars de fanalets. Serà tancada per la Comissió de Festes amb la “SOCIETAT UNIO ARTISTICA MUSICAL D’ONTINYENT”, i en arribar a l’Ermiteta es donarà pas al sopar de dansadors i dolçainers.

23:00 h. GRAN DANSA POPULAR, amenitzada per la música dels tabals i xirimites.

24:00 h. GRAN ACTUACIO MUSICAL per l’orquesta BAJOQUETA ROCK al carrer de Sant Antoni.

 

DIUMENGE 26 DE GENER DE 2014

06:00 h. neteja dels carrers, retirada de la cendra de les fogueres.

07:30 h. el toc d’alba i volteig, serviran per marcar l’inici de la DESPERTA del dia gran de festa, amb l’ajuda de trons i acompanyats de dolçaina i tabalet.

08:58 h. els tres tocs de crida anunciaran l’inici de la Santa Missa a les 09:00 h.

11:00 h. un repic breu i els tocs de crida seran el preludi de la MISSA MAJOR.

11:30 h. a l’esglesia de l’Ermiteta MISSA MAJOR, enguany l’homilia correra a carrec del fester i Rector Plebà de Santa Maria D. Juan Melchor Seguí Sarrió.

Tot seguit, al pati central es repartirà el pa de Sant Antoni.

El toc de l’Angelus i volteig anunciarà l’inici de la CERCAVILA DELS PORCS, acompanyata per la banda de música “SOCIETAT UNIO ARTISTICA MUSICAL D’ONTINYENT” finalitzan en una llarga traca i potent MASCLETA en la plaça del Barranquet, a carrec de la Pirotecnia Europla.

16:30 h. a la plaça del Barranquet començara la TRACTORADA que acompanyada per la banda de música “SOCIETAT UNIO ARTISTICA MUSICAL D’ONTINYENT” recorrera els carrers i places del barri, i on els xiquets aniran oportunament vestits per a la festa. (hi haura que traure ticket, posar-se en contacte amb la junta (Alberto))

17:00 h. hi haura “ronda” pels carrers de l’Ermiteta, a carrec de la rondalla EL SO DE LA SOLANA.

A la posta del sol sonaran de nou les campanes amb el toc de l’Ave Maria, tambe anomenat toc de capvespre.

18:59 h. tocaran els tres vols de crida.

19:00 h. començarà la PROCESSO DE SANT ANTONI des de L’ERMITETA, anunciant l’exida del Sant al vol de glória a carrec de la Colla de Campaners, que repetiran el mateix cada vegada que el Sant siga vist des del campanar, Aixa com a la tornada de la imatge a l’Ermiteta.

La imatge del Sant serà portada pels festers de l’any 2013 (l’any pasat).

Una vegada finalitze la processó tindra lloc el SORTEIG DELS PORCS I ELS PERNILS amb la col.laboracio de CARNISSERIA SANT ANTONI. Finalitzant la festa amb un CASTELL DE FOCS D’ARTIFICI a carrec de la pirotecnia EUROPLA.

 

DIUMENGE 2 DE FEBRER DE 2014

08:58 h. tres tocs de crida anunciaran l’inici de:

09:00 h. a l’Ermiteta de l’EUCARISTIAEN RECORD de les animes de les llumeneres i llumeners difunts, amb l’assistencia de la comissio de festes.

 

En aquests enllaç podeu descarregar-vos el Guió d’actes programa d’actes 2014

 

 

LA COSSIO DE FESTES DEL 2014

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *